اولین پرواز تجاری و توریستی ویرجین گالاکتیک به فضا

ریچارد برانسون بنیان‌گذار شرکت فضایی ویرجین گالاکتیک امروز به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آنها از کارمندان شرکت او هستند، در قالب اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار تجاری و توریستی به فضا رفتند.

اولین پرواز فضایی توریستی

به گزارش اورانوس، ریچارد برانسون میلیاردر انگلیسی و بنیانگذار شرکت ویرجین گالاکتیک 12 خرداد اعلام کرد که در 20 تیر و زودتر از جف بزوس بنیانگذار آمازون پروازی فضایی انجام می‌دهد.

شش نفر در این ماموریت که یونیتی-۲۲ نام دارد، در پرواز توریستی ویرجین گالاکتیک حضور داشتند. اعضای ماموریت یونیتی ۲۲ که در تصویر زیر حضور دارند از سمت چپ به راست به ترتیب بدین صورت است: خلبان دیو مک‌کی(Dave Mackay)، کوپلین بنت(Coplin Bennet) مهندس رهبر عملیات، بت موسس (Beth Moses) مربی اصلی فضانورد، ریچارد برانسون، سیریشا بندلا معاون تحقیقاتی و خلبان مایکل ماسوچی(Michael Masucci).

ریچارد برانسون در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته بود: من از کودکی می‌خواستم به فضا بروم. امیدوارم که طی ۱۰۰ سال آینده بتوانم کاری کنم صدها هزار نفر دیگر نیز بتوانند به فضا روند.

اینفوگرافی یونیتی
اینفوگرافی یونیتی

در این پرواز هواپیمایی هواگرد VSS Unity را تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری بالا برده و رها کرد. پس از آن موشک یونیتی روشن شد و فضاپیمای حامل شش خدمه را به سمت خط کارمان برد. خط کارمان خطی فرضی در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین در مدار است.  هدف شرکت ویرجین گلتیک از این سفر بررسی راحتی صندلی‌ها، تجربه بی‌وزنی و نمای قابل مشاهده از زمین از منظر فضا است.

ریچارد برانسون به اولین میلیاردری تبدیل شد که با فضاپیمایی که خودش در ساخت آن نقش داشته به فضا رفته است.

 

منبع

درباره ی علی آزادگان

ستاره‌شناس آماتور، معلم نجوم، فیزیک‌دان، نویسنده و مترجم، عکاس و دانشجوی دکتری تخصصی اپتیک

دیدگاهتان را بنویسید