فضانورد ناسا در سکوت و بدون خداحافظی به فضا می رود

فضانورد ناسا که قرار است برای ۶ ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی به فضا برود، اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون خداحافظی از خانواده یا جشن بدرقه، سفرش را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  آسوشیتدپرس (اصلاح و ویرایش از اورانوس)، کریس کسیدی قرار است ۹ آوریل از مقری در قزاقستان به فضا سفر کند. این فضانورد ناسا روز جمعه (۳ هفته قبل از موعد پرتاب موشک حامل او) با همسرش در روسیه خداحافظی می‌کند. یکی از فرزندان او نیز در نیوزلند است و سعی می‌کند در این اوضاع به کشورش بازگردد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا هنگام پرتاب موشک نیز تیم کوچکتری از متخصصان در مقر عملیات حاضر خواهند بود. کسیدی در این باره می گوید: واقعا شرایط عجیبی خواهد بود. در نسل ما چنین موقعیتی وجود نداشته است. او از هم اکنون در قرنطینه است.

او در این سفر همراه دو کیهان‌نورد روسی به نامهای آناتولی ایوانیشین و ایوان واگنر خواهد بود. این جمع 6.5 ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی در کنار هم خواهند بود.

کریس کسیدی از تکاوران آمریکایی است که در جنگ افغانستان حضور موثری داشته و چند بار موفق به گرفتن مدال شده. او متولد سال 1349 در ماساچوست آمریکاست. او دو ماه در خلیج فارس خدمت کرده و ساعتها سابقه عملیات غواسی و زیر آب دارد.

درباره ی علی آزادگان

ستاره‌شناس آماتور، معلم نجوم، فیزیک‌دان، نویسنده و مترجم، عکاس و دانشجوی دکتری تخصصی اپتیک

مطلب پیشنهادی

اتاقک ناوکا

روسیه اتاقک جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی به نام ناوکا را با موشک پروتون پرتاب کرد

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در شرف بزرگ شدن است. در 30 مرداد ماه، آژانس …

دیدگاهتان را بنویسید