تام کروز و ناسا در فضا فیلم می‌سازند

ناسا به دنبال استفاده تجاری از ایستگاه فضایی بین‌المللی از بازی تام کروز بازیگر معروف هالیوود در فضا در این فیلم خبر داد.

تام کروز فیلم فضا ناسا

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان (اصلاح و ویرایش از اورانوس)، ناسا به تازگی تایید کرده است که با بازیگر محبوب هالیوود، تام کروز برای ساخت اولین فیلمی که در فضا ضبط می‌شود، همکاری می‌کند. در حال حاضر جزئیاتی از این فیلم منتشر نشده، اما مدیر ناسا، جیم برایدنستاین محل فیلم‌برداری را ایستگاه فضایی بین‌المللی اعلام کرده است.

هنوز اطلاعاتی درباره نقش تام کروز در این فیلم فضایی در دست نیست، اما این بازیگر تا به امروز در فیلم‌های محبوب بی‌شماری بازی کرده و کار‌های خطرناک زیادی مانند فیلمبرداری روی هواپیمای ایرباس ای400 در فیلم ماموریت غیرممکن انجام داده است و گمان نمی‌رود کاری خطرناک‌تر از این روی فضا وجود داشته باشد. تا به امروز هیچ استودیوی فیلم‌سازی از مشارکت خود در ساخت این فیلم خبر نداده است.

اولین گزارش درباره همکاری ناسا با تام کروز چند روز پیش منتشر شد و در آن به همکاری این بازیگر با شرکت اسپیس ایکس نیز اشاره شده بود، البته اسپیس ایکس چنین موضوعی را تایید نکرده است با این وجود مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک در پاسخ به توییت جیم برایدنستاین به سرگرم‌کننده بودن فیلم اشاره کرده است.

اسپیس ایکس در بهمن گذشته اعلام کرد که ۴ شهروند را اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب می‌کند. برای این سفر فضایی از فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون استفاده می‌شود، فضاپیمایی که فضانوردان ناسا را به زودی به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد.

ناسا به دنبال استفاده تجاری از ایستگاه فضایی بین‌المللی است و قصد دارد علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی و ساخت مواد جدید، امکان توریسم فضایی را نیز فراهم کند. در این زمینه استارتاپی با نام «Axiom Space» که توسط مدیر سابق ناسا راه‌اندازی شده، وظیفه ساخت ماژولی تجاری را بر عهده گرفته که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود. در حال حاضر نمی‌دانیم این استارتاپ در پروژه ساخت فیلم ناسا مشارکت دارد یا خیر.

انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از فیلم ناسا منتشر شود و همچنین بازیگران مطرح دیگری هم به این پروژه بپیوندند. علاوه بر این شاید ایلان ماسک نیز نسبت به مشارکت در ساخت این فیلم از خود علاقه نشان دهد.

 

منبع

درباره ی علی آزادگان

ستاره‌شناس آماتور، معلم نجوم، فیزیک‌دان، نویسنده و مترجم، عکاس و دانشجوی دکتری تخصصی اپتیک

دیدگاهتان را بنویسید