تولید انرژی پاک نامحدود توسط مدار گرافن

سیستمی جدید، حرکت حرارتی گرافن را مستقیماً به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند و با تولید انرژی پاک نامحدود ، با نظریه فاینمن در تناقض است.

انرژی نامحدود گرافن

به گزارش اورانوس و به نقل از ایسنا، گروهی از فیزیکدانان دانشگاه آرکانزاس موفق به ساخت مداری گرافنی شده‌اند که می‌تواند انرژی پاک را بی‌حد و حصر تولید کند. این سیستم جدید با گرفتن حرکت حرارتی گرافن و تبدیل آن به جریان الکتریکی کار می‌کند.

پائول تیبادو، استاد فیزیک و محقق اصلی این مطالعه گفت: مدار برداشت انرژی مبتنی بر گرافن می‌تواند در یک تراشه گنجانده شود تا برق ولتاژ پایین و پاک و نامحدود را برای دستگاه‌ها یا حسگرهای کوچک فراهم کند.

اگرچه این مطالعه درست بر خلاف نظر ریچارد فاینمن، فیزیکدان مشهور است که تصور می‌کرد نمی‌توان با حرکت حرارتی اتم ها معروف به حرکت براونی کار کرد.

با این حال، تیم تحقیقاتی تیبادو چیزی را یافتند که قبلاً غیرممکن تصور می‌شد: حرکت حرارتی گرافن در دمای اتاق، جریان متناوب را القا می‌کند. آنها این کار را با ساخت مداری با دو دیود به جای فقط یک دیود برای تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم انجام دادند.

دیودها در خلاف جهت یکدیگر قرار گرفتند تا جریان بتواند از هر دو طرف جریان یابد. این کار منجر به ایجاد جریان مستقیم می‌شود که بر روی مقاومت بار کار می‌کند و میزان توان تحویل داده شده را افزایش می دهد.

تیبادو گفت: همچنین دریافتیم که همانطور که ​​قبلاً تصور می شد رفتار روشنی و خاموشی و سوئیچ مانند دیودها در واقع باعث افزایش توان می‌شود، نه کاهش آن و نرخ تغییر مقاومت ارائه شده توسط دیودها عاملی اضافی به توان اضافه می‌کند.

محققان برای اثبات نظریه خود مجبور به استفاده از رشته جدیدی از فیزیک شدند. پرادیپ کومار، استادیار فیزیک و محقق ارشد این مطالعه، گفت: در اثبات این تقویت توان، ما از حوزه ترمودینامیک تصادفی استفاده کردیم و نظریه مشهور قرن اخیر موسوم به نایکوئیست (Nyquist) را توسعه دادیم.

این تیم اکنون در تلاش است تا تعیین کند که آیا جریان مستقیم می‌تواند در خازن برای استفاده‌های بعدی ذخیره شود.

 

منبع

درباره ی علی آزادگان

ستاره‌شناس آماتور، معلم نجوم، فیزیک‌دان، نویسنده و مترجم، عکاس و دانشجوی دکتری تخصصی اپتیک

دیدگاهتان را بنویسید