چانگئه-5 با هدف آوردن نمونه خاک از ماه تا پایان سال پرتاب می‌شود

مدیر مرکز راه اندازی ماهواره شیچانگ گفت: مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در چین ۱۰ پرتاب فضایی از جمله پرتاب کاوشگر ماه چانگئه-5  Chang’e-۵ را تا فروردین 1400 انجام می‌دهد.

مراحل چانگئه-5

به گزارش اورانوس و به نقل از فارس، ژانگ ژویو، مدیر مرکز راه اندازی ماهواره شیچانگ گفت: مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ (Xichang) در جنوب غربی چین ۱۰ پرتاب فضایی از جمله کاوشگر ماه چانگئه-5  Chang’e-5 را تا فروردین 1400 انجام می‌دهد.

ژانگ ژویو، گفت: این مرکز به طور متوسط دو بار در ماه و با حداقل فاصله 5 روز مأموریت‌های پرتاب را انجام می‌دهد.

در مأموریت چانگئه-۵ (Chang’e-5) قرار است حدود ۲ کیلوگرم از خاک ماه به زمین ارسال شود. چانگئه-۵ برای بررسی منطقه‌ای موسوم به مونس رامکر (Mons Rumker) به ماه ارسال می‌شود. کوه رامکر عارضه‌ای آتشفشانی است که در شمال غربی سوی مرئی ماه قرار دارد.

این کشور روز دوشنبه ماهواره نوری سنجش از دور جدید خود، Gaofen-13 را از مرکز به مدار فرستاد و این نخستین پرتاب مرکز از زمان ارتقا سیستم زمینی آن بود.

برای مقابله با نیازهای پرتاب‌های فضایی چین، این مرکز تلاش زیادی کرده است تا با استفاده از فناوری‌های اصلی توسعه یافته در داخل کشور، پایه‌های فنی مأموریت‌های پرتاب فشرده بعدی را برای تقویت نوآوری در فناوری علمی و کوتاه کردن چرخه پروژه‌ها تقویت کند.

 

منبع

درباره ی علی آزادگان

ستاره‌شناس آماتور، معلم نجوم، فیزیک‌دان، نویسنده و مترجم، عکاس و دانشجوی دکتری تخصصی اپتیک

مطلب پیشنهادی

نقشه رویت هلال جمادی الاول 1445

وضعیت رویت هلال ماه جمادی الاول 1445

وضعیت رویت هلال ماه جمادی الاول 1445 هجری قمری در غروب روز دوشنبه بیست و …

دیدگاهتان را بنویسید