تولید باتری سیلیکونی با قابلیت شارژ سریع

شرکت انیویت که از سال 2005 در تلاش برای تولید باتری های غیر لیتیومی است، سرانجام باتریی با آند سیلیکونی تولید کرده که قابلیت شارژ سریع دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس (اصلاح و ویرایش از اورانوس)، یکی دیگر از مزایای این باتری چگالی بالای آن است که باعث می شود از ظرفیت بالایی برای نگهداری انرژی در خود برخوردار باشد، آندهای باتری های لیتیومی معمولا از گرافیت ساخته می شوند و جایگزین کردن آن با سیلیکون باعث افزایش 25 درصدی ظرفیت شارژ باتری و افزایش سرعت شارژ می شود.

افزایش عمر باتری در صورت پر و خالی شدن های مکرر از جمله دیگر مزایای استفاده از آندهای سیلیکونی است. البته بدین منظور از بالن‌های  کوچک رسانا  در درون آندهای سیلیکونی استفاده شده تا عمر مفید آنها افزایش یابد.

ظرفیت ذخیره سازی انرژی در باتری های مذکور تا 30 درصد بیشتر از باتری های عادی است و شارژ کامل آنها بسیار سریع و در تنها 5 دقیقه صورت می گیرد. بنابراین مدت زمان لازم برای شارژ باتری های مذکور معادل مدت زمان لازم برای سوخت گیری یک خودرو در پمپ بنزین است.

باتری یادشده در دمای بسیار پایین و حتی نزدیک به یخ زدن نیز کیفیت خود را حفظ می کند و الکترودهای آن توان شارژ خود را حفظ می کنند، قرار است شرکت هایی مانند ال جی، سامسونگ، میتسوبیشی، رنو و نیسان برای تولید انبوه این باتری سرمایه گذاری 111 میلیون دلاری انجام دهند.

 

منبع

درباره ی علی آزادگان

ستاره‌شناس آماتور، معلم نجوم، فیزیک‌دان، نویسنده و مترجم، عکاس و دانشجوی دکتری تخصصی اپتیک

دیدگاهتان را بنویسید